× Business BUSINESS MOTORING SHIPPING & LOGISTICS DR PESA FINANCIAL STANDARD Digital News Videos Health & Science Lifestyle Opinion Education Columnists Moi Cabinets Arts & Culture Fact Check Podcasts E-Paper Lifestyle & Entertainment Nairobian Entertainment Eve Woman Travelog TV Stations KTN Home KTN News BTV KTN Farmers TV Radio Stations Radio Maisha Spice FM Vybez Radio Enterprise VAS E-Learning Digger Classified Jobs Games Crosswords Sudoku The Standard Group Corporate Contact Us Rate Card Vacancies DCX O.M Portal Corporate Email RMS
×

‘Standard’ still evaluating impact of TV switch-off

SCI & TECH
By Daniel Psirmoi | Feb 17th 2018 | 2 min read
By Daniel Psirmoi | February 17th 2018
SCI & TECH
From left: Standard Group acting CEO Orlando Lyomu with KTN Managing Director Joe Munene and Managing Editor Joe Ageyo when they appeared before National Assembly ICT Committee. [Boniface Okendo, Standard]

The Standard Group is assessing the financial losses it suffered following recent decision by the Government to switch off broadcast signals for three major TV stations.

Mr Orlando Lyomu, the group’s acting Chief Executive officer Saturday told MPs that they are yet to establish the exact amount of money lost as a result of the decision, which affected three leading TV stations including KTN News.

Apart from the Standard Group owned KTN News, NTV and Citizen were affected by government’s move to shut down TV outlets last month. This was after the stations defied a State directive and aired the controversial “swearing-in” of Opposition chief Raila Odinga as the ‘People’s President.’

“We have to quantify what we lost through breaching of contracts we had due to the switch-off. There is definitely a financial impact that we suffered quantifiable down to the number of days we were off air,” Lyomu told members of the Parliamentary Committee on Information Communication and Technology. The committee chaired by William Kisang (Marakwet West) had invited Mr Lyomu, who was accompanied by Mr Joe Munene (Managing Director Broadcasting) and Mr Joe Ageyo (KTN Managing Editor) to shed light on impact of the move on business.

According to Mr Kisang, the information given by the managers was supposed to be used by the House team, as they grill officials of the Communication Authority of Kenya who had been summoned to appear before it. CA officials failed to appear before the committee, pointing out that it will be prejudicial to do so since the matter is still in court.

Share this story
Nandi Hills MP Alfred Keter risks losing seat over fake Treasury Bills
If found guilty MP could be barred from holding public office in line with chapter Six of the Constitution
China rejected Kenya's request for Sh32.8b debt moratorium
China is Kenya’s largest bilateral lender with an outstanding debt of Sh692 billion.
.
RECOMMENDED NEWS
Feedback